Uwsupermarkt - Digitale communicatie & acties

+3123 20 10 200

bellen
Headerlogo.png

De nieuwe generatie supermarkten van Woolworths

Geplaatst op 9 februari 2018 om 10:00 door Niels Veen

104 keer gelezen

Met de grootste investering van de afgelopen jaren heeft Woolworths in Sydney het startschot gegeven voor een nieuw gezicht van zijn supermarkten. Verse maaltijden, een bakkerij voor customizable taarten en een schap met levende sla, het is er allemaal.

Woolworths omschrijft het ontwerp van zijn nieuwste vlaggenschip als 'rustiek maar toekomstbestendig'. Bij het bepalen van het concept, ruim een jaar geleden, had de supermarktketen zich op basis van klantonderzoek drie doelen gesteld. Het winkelgemak worden vergroot, vers en gezond voedsel moest het hart van de winkel vormen en tot slot wilde de retailer lokale producten in huis halen.

'Ready to create'
De opvallendste nieuwe toevoeging is de living lettuce-afdeling, waar klanten zelf een in de winkel groeiende krop sla kunnen uitkiezen. Het gemaksaspect is onder meer te zien in de introductie van 'Ready to Create', maaltijdboxen die vergelijkbaar zijn met die van HelloFresh. Het is voor het eerste dat een traditionele Australische winkelketen in zee gaat met een maaltijdboxverkoper. Verder is er een pick-up point voor online bestellingen en heeft de versmarkt met onder meer een slager, bakker en visverkoper een nieuwe uitstraling gekregen.

Milieu en energierekening
Met onder meer ledverlichting en CO2-efficiënte koeling helpt Woolworths niet alleen het milieu, maar ook zijn eigen energierekening. Die is door de gestegen stroomprijzen in het land de afgelopen tijd behoorlijk uit de pan gerezen. Topvrouw Claire Peters van Woolworths omschrijft de nieuwe winkel als 'de volgende evolutie in de reis' van de retailer.

Reageren